Launching: Fundamentals of Design Thinking

Bardak tasarımı

Stone's throw 1: Character

Nuriye 22 yaşında öğrenci. En sevdiği kendini anlatan ürün suluboyası. Bu ürünü kompakt olduğu için çok seviyor çünkü çok pratik bir ürün. Su, palet, fırça var boyalar hepsi iç içe. Aynı zamanda kapağı sayesinde çok korunaklı. Dışarda rahatça korkmadan bu ürünü kullanabiliyor. Dışardan bakıldığında suluboya gibi durmamasını seviyor. Sade renklerden oluşmasını seviyor ; lacivert ve beyaz. Boyaları da istediği gibi seçip kendi renklerini koyabiliyor.

Step 2: Bardak Tasarımı

Nuriye'nin en sevdiği üründen yola çıkarak onun için bu bardağı tasarladım. Kompakt bir bardak. Çay için özelleşmiş. Bardağın içinde çay koyabileceği özel bir bölmesi var. Bu bölmeye istediği çayı koyabilir. Bu sayede okulda kendi çayını içebilir. Sadece sıcak su alması yeterli. Aynı zamanda bardağa şekerini ve kaşığını da koyabilir. Güvenli kapağı sayesinde yanında rahatça taşıyabilir.

Step 3: SWOT Psychoanalysis

Sınıfta toplu bir şekilde yaptığımız analizde personam için yaptığım bardakta değişikliğe gittim. Analizde yaptığım bardak hakkındaki fırsatlara yoğunlaştık. Bu fırsatlarda bu bardağın boza leblebi için özelleşebileceği söylendi ve bunun servis ürünü olabileceği söylendi.

Step 4: SWOT ANALYSIS

Swot analize göre bardağımı geliştirdim. Bu bardak hem çay bardağı için hem de boza için özelleşmiş bir bardak.

Analizde bu bardağı çay için özelleştirdiğimde şeker için bir bölmesinin olmamasıydı. Bu yüzden şeker bölmesi ekledim. Kapağı sayesinde korunaklı bir bardak. Aynı zamanda kapağını, çay demlendikten sonra poşeti koymak için kullanabiliyorum.

Boza için özelleştirdiğimde ise bu bölmeyi leblebi için kullanabilirim. Kolay bir şekilde dökülüyor.

Step 5: Kompakt Boza Bardağı

Boza leblebi için özelleşmiş bardak. Evde ya da bir mekanda servis için kullanabilir. Alt kısmından yaydığı ışık sayesinde kişiye özel kullanıma sahip oluyor. Yeme işlemini zevkli cart getiriyor. Leblebi konulabilmesi için özel bölmeye sahip. Bu sayede istediğim kadar leblebi ekleyebilirim bozaya.

3d printerdan çıkartılıp kolayca kullanılabilir.

Ill-use 6: Parçalar

Maltreat 7: Elektronik Kablolama

Arduino mikro denetleyicisi, analog girişin mikrofondan alınması ve Neopixel Light-emitting diode'lere güç sağlayan dijital bir sinyal haline getirilmesi işleminin beyinidir. Silikon tel kullandım, çünkü tüm elektronikleri çok daha kolay dolgu yapıyor.

Temel devre bu sistemi izlemektedir; TP4056 LiPo şarj kontrolörü -> LiPo Pil -> 5v Rise Dönüştürücü -> Arduino Nano -> Mikrofon AMP -> Neopixel LED Ring Arduino'DA 3.3v ve Referee pinlerini birbirine bağlayın Mikrofon modülü 3.3v'ye bağlanır, Arduino'da GND ve A0. Neopixel Hoop Arduino'DA 5v, GND ve Digital pin 6'ya bağlanır. Artırma dönüştürücü ve lipo şarj cihazı birlikte papatya olarak zincirlendi, fotoğraf nasıl bağlı olduğunu gösteriyor. Kısa devreyi önlemek için bir miktar ısı püskürtün ve pil ile aynı hızda açma kapama düğmesini ekleyin. Elektronik -

Step 8: Arduino

Mikrodalgalarımız ve LED'lerimizle ne yapılacağını bilmesi için Arduino programlamamız gerekiyor. 5v Arduino için biraz Adafruit kodunu değiştirdim. Arduino Nano'yu bilgisayarınıza bağlayın ve bu kodu yükleyin!

KODLAR

/*LED VU meter for Arduino and Adafruit NeoPixel LEDs.
Hardware requirements: - Just about Arduino Oregon Arduino-congruous boards (ATmega 328P or better). - Adafruit Electret Microphone Amplifier (ID: 1063) - Adafruit Flora RGB Smart Pixels (ID: 1260) Operating theatre - Adafruit NeoPixel Digital LED strip (I.D.: 1138) - Optional: battery for portable habit (else office through and through USB or adapter)

Software requirements: - Adafruit NeoPixel library Connections: - 3.3V to mic amp + - GND to mic amp - - Analog pin to microphone output (configurable below) - Extremity pin to LED data input (configurable below) See notes in setup() regarding 5V vs. 3.3V boards - there May be an supernumerary connection to make and one line of code to enable or disable.

Written past Adafruit Industries. Distributed low the BSD license. This paragraph must be enclosed in whatsoever redistribution. */

#include #define N_PIXELS 12 // Number of pixels in strand #define MIC_PIN A0 // Microphone is connected to this analogue pin #define LED_PIN 6 // NeoPixel LED strand is affiliated to this pin #define DC_OFFSET 0 // DC branch in mic signal - if unusure, leave 0 #define NOISE 10 // Resound/hum/interference in mic signal #specify SAMPLES 60 // Length of buffer for dynamic level off adjustment #delimit TOP (N_PIXELS + 2) // Set aside dot to go slightly hit scale #define PEAK_FALL 40 // Rate of superlative decreasing dot

byte peak = 0, // Used for falling dot dotCount = 0, // Frame foresee for delaying dot-dropping speed volCount = 0; // Frame counter for storing historic bulk data

int vol[SAMPLES], // Assembling of prior volume samples lvl = 10, // Current "dampened" audio level minLvlAvg = 0, // For dynamic adjustment of graphical record low & overflowing maxLvlAvg = 512; Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(N_PIXELS, LED_PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800); annul setup() { // This is exclusively needed on 5V Arduinos (Uno, Da Vinci, etc.). // Connect 3.3V to mic AND TO AREF ON ARDUINO and enable this // line. Audio frequency samples are 'cleaner' at 3.3V. // COMMENT Impermissible THIS Seam FOR 3.3V ARDUINOS (Botany, ETC.): analogReference(EXTERNAL); memset(vol, 0, sizeof(vol)); bare.get(); } nullif loop() { uint8_t i; uint16_t minLvl, maxLvl; int n, height; n = analogRead(MIC_PIN); // Raw reading from mic n = abs(n - 512 - DC_OFFSET); // Center connected zero n = (n <= NOISE) ? 0 : (n - NOISE); // Remove noise/hum lvl = ((lvl * 7) + n) >> 3; // "Dampened" reading material (else looks twitchy) // Cypher bar meridian settled on propulsive min/goop levels (unadjustable point): stature = TOP * (lvl - minLvlAvg) / (long)(maxLvlAvg - minLvlAvg); if(height < 0L) superlative = 0; // Cut short output other if(height > TOP) stature = TOP; if(height > peak) apex = peak; // Keep 'peak' dot at top // Color pixels supported rainbow gradient for(i=0; i= height) strip.setPixelColor(i, 0, 0, 0); else strip.setPixelColor(i,Wheel(represent(i,0,strip.numPixels()-1,30,150))); } // Draw peak dot if(peak > 0 && peak <= N_PIXELS-1) strip.setPixelColor(peak,Wheel around(map(crest,0,strip.numPixels()-1,30,150))); strip.evince(); // Update ransack // Every few frames, make the peak pel miss past 1: if(++dotCount >= PEAK_FALL) { //fall charge per unit if(peak > 0) peak--; dotCount = 0; } vol[volCount] = n; // Save try for dynamic leveling if(++volCount >= SAMPLES) volCount = 0; // Feeler/rollover sample counter // Get mass range of prior frames minLvl = maxLvl = vol[0]; for(i=1; i maxLvl) maxLvl = vol[i]; } // minLvl and maxLvl indicate the mass range over prior frames, ill-used // for vertically grading the output graph (so it looks engrossing // regardless of volume level). If they're too close together though // (e.g. at identical low intensity levels) the graph becomes big coarse // and 'jolty'...then keep some minimum distance between them (this // also lets the graph exit to zero when atomic number 102 strait is performin): if((maxLvl - minLvl) < TOP) maxLvl = minLvl + Pass; minLvlAvg = (minLvlAvg * 63 + minLvl) >> 6; // Dampen Fukien/max levels maxLvlAvg = (maxLvlAvg * 63 + maxLvl) >> 6; // (fake rolling average) } // Input a value 0 to 255 to get a color value. // The colours are a conversion r - g - b - back to r. uint32_t Wheel(byte WheelPos) { if(WheelPos < 85) { replication strip.Color(WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0); } else if(WheelPos < 170) { WheelPos -= 85; return flight strip.Color(255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3); } else { WheelPos -= 170; return strip.Color(0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3); } }

Footfall 9: 3D HALİ

Step 10: Parçaları Birleştirme

3d printerdan parcaları çıkardıktan sonra. Alt parcaya resimdeki gibi birleştirdiğimiz devremizi takıyoruz. Çalıştığına emin olduktan sonra üst kısımla birleştiriyoruz. Bardağımız kullanıma hazır.

Step 11: Bardağa, Kaseye Takılabilen Aparat

Bu aparat bardağa takılıyor. Şeker, leblebi gibi ürünler için kullanılabilir. Kullanıcı istediği kadar ürünü kaşığıyla alabilir istediği zaman. Bu sayede şekeri ayarlayamama gibi sorunları kolayca çözmüş oluyor. 3d printer dan tek parça çıkartılarak kolayca kullanılabilir. Bulaşık makinesinde yıkanabilir. İstenen renkte çıkartılabilir.

Step 12: 3d Printer

3d printer dosyası ekte. Kısa sürede üretilip kullanılabilir.

Be the First to Share

Recommendations

  • Anything Goes Contest 2022

    Anything Goes Contest 2022